کشتی های مسافربری استانبول یکی از وسایل حمل و نقل عمومی شهر استانبول بوده که در بین عموم بیشترین محبوبیت را دارا هستند. این کشتی ها نوعی کشتی تجاری می باشند که فعالیت آن ها تنها در زمینه حمل و نقل مردم استانبول و گردشگران است. کشتی های مسافر بری بار حمل نمی کنند و جهت تفریح استفاده نمی شود.

راهنمای مسافر استانبول را مطالعه کنید

کشتی های مسافربری استانبول

کشتی های مسافربری استانبول روزانه و شبانه به صورت کوتاه بر روی آب های تنگه بسفر مسافرت کرده و مسافر جا به جا می کنند. این کشتی ها سرعت مطلوبی داشته و سعی می کند در کوتاهترین زمان انتقال مسافران خود را انجام دهد. روزانه آمار افرادی که به وسیله کشتی های مسافربری از تنگه بسفر عبور می کنند، صد هزار نفر می باشند.

کشتی های مسافربری استانبول به پیشرفت این شهر زیبا افزوده و شهروندان ترکی از این که کشتی جزء وسایل حمل و نقل عمومی شهر شان به شمار می رود، خوشحال اند. افرادی که علاقمند هستند بر روی آب های تنگه بسفر لحظاتی را سپری کنند و این تنگه زیبا را از نزدیک مشاهده نمایند، کشتی های مسافربری بهترین گزینه خواهد بود.

نکاتی درباره مترو استانبول

اسکله کشتی های مسافربری در استانبول

همچنین هزینه سفر بر روی کشتی های مسافربری بسیار ارزان است. جالب است بدانید این کشتی های مسافربری در روز چندین دفعه از قاره آسیا به قاره اروپا و بلعکس در رفت و آمد هستند. اسکله های مسافر بری از سمت اروپایی، ینی کاپی، امین اونو، بشیکتاش، کاباتاش، اصلی ترین راهه ای تردد دریایی استانبول می باشند.

در این قسمت اسکله های باکرکوی و آوجیلار، بیوک چکمجه و چندین اسکله دیگر هم قرار داشته که جنبه تجاری دارند. در قسمت آسیایی شهر، اسکودار، کادیکوی، بستانجی و پندیک، مهم ترین اسکله های مسافربری هستند، همچنین اسکله های توزلا، بِیکُز و کارتال هم در این قسمت وجود داشته که اسکله های اصلی تجاری می باشند. 

اسکله های اسکودار، کادیکوی در قسمت آسیایی، اسکله کاراکوی و بشیکتاش در قسمت اروپایی در روزهای جمعه و شنبه هم فعالیت می نمایند. در خط کادیکوی، کاراکوی، بشیکتاش که پر ازدحام ترین اسکله ‌های استانبول می باشند، یک کشتی مسافربری در طی شب، 4 دفعه رفت‌ و آمد می کند. بین اسکله بشیکتاش و اسکودار 13 سفر در طول شب، انجام می شود.

متروبوس استانبول را بشناسید

ساعات کاری کشتی های مسافربری شهر استانبول چگونه است؟

شهرداری شهر زیبای استانبول با تغییر ساعت کاری کشتی های مسافربری در روز های آخر هفته و تبدیل ساعات کاری آن به 24 ساعت، سعی دارد تا گردشگرانی که به استانبول سفر می کنند بتوانند به صورت مقرون به صرفه از تنگه بسفر دیدن نمایند و به راحتی از قسمت اروپایی به قسمت آسیایی شهر یا بلعکس سفر داشته باشند.

گردشگران توجه داشته باشند از 12 نیمه شب تا 1 بامداد هر 15 دقیقه، از یک بامداد تا 3:30 صبح از نیم ساعت و از 3:30 تا 6:30 صبح هر یک ساعت کشتی های مسافربری در حال جا به جایی مسافرین هستند. در بین دو اسکله شلوغ بشیکتاش و اسکودار یک کشتی همواره در حال فعالیت است. گردشگران برای اطلاعات بیشتر دراین باره به سایت استانبولیار مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید :
منابع :